woensdag 8 juli 2015

Een half jaar onderweg


In januari deelde ik mijn goede voornemens voor 2015 met jullie en inmiddels zijn de eerste zes maanden voorbij. Hoog tijd dus om jullie op de hoogte te stellen van de voortgang :)

Ik wil twee keer per week sporten.
Nou, dat gaat best wel redelijk goed eigenlijk! Ik heb een abonnement genomen op de sportschool hier in de straat en nu kan ik dus onbeperkt sporten. Ik sport gemiddeld twee keer per week; de ene keer sport ik drie keer en de andere keer één keer. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik veel beweging krijg en ik doe veel lopend. Sowieso heb ik geen auto, dus alles wat ik doe, doe ik ofwel lopend ofwel op de fiets (als dat mogelijk is natuurlijk). In het begin sportte ik steeds drie keer per week, maar dat bleek niet helemaal haalbaar als ik ook nog tijd over wilde houden voor leuke dingen. Sporten is namelijk niet mijn hobby, het is meer een soort van noodzakelijk kwaad ;)

Dit jaar wil ik me oriënteren op ontspanning.
In het ziekenhuis kreeg ik de tip om te beginnen met mindfulness en dat heb ik gedaan. Ik heb meerdere boeken gekocht over dit onderwerp - het ene met meer succes dan het andere, maar dat terzijde. Ik doe niet iedere dag mindfulnessoefeningen, maar dat zou ik wel weer moeten doen. Ik heb het een tijdje goed volgehouden en toen merkte ik echt dat ik minder moe was. Nu ik in mei slecht nieuws heb gekregen in het ziekenhuis laat ik het wat verslonzen, terwijl ik er waarschijnlijk juist nu baat bij heb. Staat genoteerd ;)
Sinds dat slechte nieuws oriënteer ik me wel meer op dingen die ik leuk vind en ik voeg steeds ook meteen de daad bij het woord. Zo heb ik een overnachting in Antwerpen achter de rug (om de stad eens van een andere kant te bekijken dan vanuit een kantoor) en ik heb een minivakantie geboekt naar Brighton (yesss!). Ik ga naar Simple Plan, Maaike Ouboter, Jacqueline Govaert en Simon Keizer. Hopelijk komt er ook nog weer een Charlie Simpson (of Fightstar) show voorbij! Zo niet, dan ga ik waarschijnlijk tegen de kerst nog naar Londen om dat ook eens te zien in kerstsferen. Goed bezig, al zeg ik het zelf :)

Het is mijn doel om dit jaar veertig boeken te lezen.
Ahum, toen ik dit goede voornemen bedacht, was ik (quote) 'heel benieuwd of dit zou lukken'. Zoals gezegd is de helft van het jaar inmiddels voorbij en ik heb inmiddels drieënvijftig (!!!) boeken uitgelezen. Ik weet honderd procent zeker dat het een absoluut record is voor mij! Toen ik in mei mijn reading challenge haalde, heb ik hem bijgesteld naar zeventig boeken, om het nog wel leuk - en haalbaar - te houden. Inmiddels is dit ook meer een boekenblog geworden dan een van-alles-wat-blog, dus jullie kunnen precies volgen welke boeken ik heb gelezen!

Ik wil zo veel mogelijk sparen, zonder alle leuke dingen aan de kant te moeten zetten.
Eind 2014 verhuisde ik naar mijn appartement in Zutphen en dus was er een enòrm gat geslagen in mijn spaarrekening. Inmiddels is dat gat al zo'n beetje gedicht en daar ben ik ontzettend trots op! Tegelijkertijd is het me gelukt om de wereld aan boeken te kopen (zo veel dat ik er een beetje misselijk van word als ik eraan denk wat dat bij elkaar heeft gekost), naar concerten/theateroptredens te gaan en twee minivakanties te boeken. Missie tot zover geslaagd! Ik zie trouwens dat mijn eerste spaardoel een nieuwe televisie was, maar die heb ik eigenlijk nog niet gekocht, haha. Ik spaar nu voor een lange reis door Engeland, veel belangrijker dan een televisie op dit moment :)

Dit jaar zal ik consequent zijn in het posten op 't Theehoekje.
Ik post momenteel in ieder geval twee artikelen per week en in de eerste week van de maand vaak wat meer, in verband met Monthly favourites, Books read by me en Book haul artikelen. Ik vind dat aardig consequent! Ik probeer nu ook in het voren te schrijven, want normaal schreef ik een post pas op de avond waarop ik hem online zette. Dan kwam ik dus vaak in de knel! Momenteel heb ik maar liefst tien artikelen klaar staan.

Nou, dat valt me helemaal niet tegen! Ik ben best een beetje trots op mezelf - dat mogen we allemaal ook wel eens zijn :)

Wat zijn jouw goede voornemens voor dit jaar en hoe staat het ervoor?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten