zondag 4 januari 2015

Dat doen we nog een keer!


Door jullie vorig jaar op de hoogte te stellen van mijn goede voornemens, heb ik me er redelijk aan gehouden (beter dan ik normaal gesproken zou doen). Dat beviel dus erg goed en daarom deel ik ook dit jaar mijn voornemens! Ik houd het wel wat realistischer, want van een aantal is wel gebleken dat ik de lat erg hoog legde ;)

Bij mij in de straat zitten een sportschool en een zwembad, dus ik heb voldoende mogelijkheden om wat meer te bewegen. Ik wil twee keer per week sporten en ik ga nog even kijken of dat een keer fitness en een keer zwemmen wordt of twee keer fitness. Het ligt aan de kosten en aan hoeveel geld ik per maand overhoud. Dat is natuurlijk gewijzigd doordat ik voorheen in een studentenkamer woonde en nu in een appartement. Ik wil in januari kijken hoeveel geld ik te besteden heb naast mijn vaste lasten en afhankelijk daarvan neem ik een abonnement bij de sportschool.

Dit jaar wil ik me ook oriënteren op ontspanning. Vorig jaar heb ik twee posts besteed aan stress, want ik voel me eigenlijk altijd gespannen en gestrest. Ik heb een yoga-dvd, maar ik weet inmiddels dat die een uur duurt. Van tevoren raak ik dus al gestrest dat ik er een uur over doe en daarom laat ik hem liggen. Omdat ik echt wel iets aan ontspanning moet hebben, wil ik dit jaar uitzoeken wat voor mij werkt.

Boeken kunnen natuurlijk niet ontbreken in mijn overzicht van goede voornemens! Ik heb er nog 22 (!!!) staan die ik nog niet heb gelezen en daarnaast heb ik nog een boekenbon liggen om nog meer boeken te kopen. Altijd leuk! Het is mijn doel om dit jaar 40 boeken te lezen en ik ben heel benieuwd of dit lukt. Ik houd jullie op de hoogte van welke boeken ik heb gelezen :)

Door de verhuizing eind 2014 is een groot deel van mijn spaargeld op, dus het is héél erg nodig om weer opnieuw te sparen! Ik wil zo veel mogelijk sparen, zonder alle leuke dingen aan de kant te moeten zetten. Daarnaast moet het ook mogelijk blijven om langs mijn familie te gaan en dat kost ongeveer 28 euro voor een retourtje... Ik weet niet waarom ze denken dat zulke hoge kosten bijdragen aan het promoten van het openbaar vervoer, maar dat is een ander verhaal... Mijn eerste spaardoel is een nieuwe televisie!

Mijn laatste - maar zeker niet minst belangrijke - goede voornemen voor 2015 is om dit jaar consequent te zijn in het posten op 't Theehoekje. Je kunt dus rekenen op in ieder geval twee berichten per week!

Wat zijn jullie goede voornemens voor 2015?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten