woensdag 15 januari 2014

Ennn ontspan!

Al een maand of twee heb ik maagklachten en inmiddels vragen steeds meer mensen aan mij of het misschien komt door stress. Nou heb ik jullie verteld dat ik nogal een stresskip ben, maar toch had ik nog niet stilgestaan bij deze mogelijkheid.

Want ja, ik voel vaak lichte stress. Maar de laatste keer dat ik ècht gestrest was, is toch al een maand of negen geleden. Toch wil ik proberen wat meer te ontspannen om te kijken of dit - in tegenstelling tot de medicijnen van de huisarts - helpt de maagklachten te verhelpen.

Voor mijn gevoel is het makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe ontspan je als je móét ontspannen van jezelf? Het is alleen maar een extra punt op mijn dagelijkse denkbeeldige to-do-list. Toch lees ik op internet dat het 'gewoon' (als iemand 'gewoon' zegt, dan staat dat synoniem voor 'best lastig') even wennen is en dat het snel genoeg routine wordt als je tijd voor jezelf neemt.

Dus dat is wat ik ga doen! Ik ga zometeen met een beker warme melk en een relaxmuziekje (staat al aan) op de bank proberen te ontspannen. Ik houd jullie op de hoogte van deze poging tot 'ontstressen'!

FYI: mijn fiets is weer vrijgelaten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten