dinsdag 7 januari 2014

Stressss!

Ik ben een enorme stresskip en daar heb ik nogal last van. Ik kan echt over alles stressen, van mijn boodschappen tot het douchen. En nee, niet omdat ik er tegenop zie. Want douchen is ontzettend fijn! Maar zelfs op een zondag waarop ik me verveel, kan ik nog steeds gestrest zijn. Gedachten als 'Oh jee, de middag is al op de helft. Daarna is het avond en morgen begint de werkweek alweer' maken me helemaal gek. En wie legt mij de planning van de dag op? Precies, ikzelf. Ik ben dus zelf de oorzaak van mijn stressgevoel.

Zo ook deze dag. Vanochtend ging om 06.15 uur mijn wekker en ik verzette hem naar 06.20 uur. Want ja, die vijf minuten doen het 'm echt! Not... Daar begint mijn stress al, want in die vijf minuten slaap ik niet meer, maar lig ik alleen maar te denken aan wat ik deze dag allemaal 'moet' doen. Van mezelf inderdaad. Tussen 06.20 uur en 07.30 uur maakte en at ik mijn ontbijt, dronk ik een kop thee, kleedde ik me aan, maakte ik me op en voerde ik mijn konijn en vissen. Om 07.30 uur fietste ik naar het station waar om 07.49 uur mijn trein naar Deventer vertrok.

Zodra ik om 17.16 uur weer in de trein naar huis zat na een drukke werkdag, begon de stress weer. Want ja, ik had een complete planning gemaakt voor deze avond, waar ook steeds meer bij kwam. Vanuit de trein vertrok ik meteen naar de supermarkt om sojamelk en bananen te halen. Ik had gepland om tussen 18.00 uur en 19.00 uur te koken, te eten en af te wassen, maar dit liep ietsjes uit. Tijdens het koken haalde ik mijn make-up eraf. Vervolgens verving ik mijn stofzuigerzak en stofzuigde ik, waarna ik mijn nagellak eraf haalde. Om 19.30 uur ging ik douchen en om 19.50 uur was ik gedoucht, afgedroogd en had ik mijn haar gekamd. Waarbij mijn kam afbrak.... Nou ja, zonder handvat is hij ook nog wel te gebruiken!

Tijdens het kijken van Goede Tijden knipte, vijlde en lakte ik mijn nagels met twee lagen rode Claire's nagellak. Helaas ben ik errrg slecht met nagellak, wat betekent dat ik nu - twintig minuten na de tweede laag - al een stuk uit de lak van mijn linkerduimnagel heb en ik zometeen nog de geknoeide nagellak van mijn vingers af moet halen.

Ik heb besloten mijn financiƫn vanavond even te laten liggen en morgen erbij te pakken, zodat ik ook nog even gewoon lekker kan zitten deze avond.

Zoals je ziet heb ik helemaal geen 'erge' dingen hoeven doen vandaag, maar toch heb ik dus de hele tijd een mega stressgevoel. En hoewel ik heus wel weet dat dit nergens op slaat, ik kom er niet vanaf. Herkennen jullie dit? En hoe gaan jullie hiermee om? Ik ga altijd gewoon maar lekker door, maar misschien hebben jullie betere methodes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten