maandag 6 januari 2014

Lekker en gezond

Ja, dat is mogelijk! Ik ben enorm gek op fruit, maar een gezonde keuze maken is niet altijd even makkelijk. Gelukkig is het ontbijt dat ik de afgelopen twee dagen heb gegeten ontzettend lekker en ook nog eens gezond. Dan win je dus twee keer! Eigenlijk drie keer, want het vult ook nog eens heel goed. En nee, ik ga jullie niet vertellen wat goed of fout is, want ik ben ook een enorme snoepkont. Maar ik wil wel dit superlekkere recept met jullie delen.

Het is gebaseerd op verschillende recepten die ik op internet heb gevonden, maar ik heb er zelf iets van gemaakt. Dit zijn de ingrediƫnten van dit voedzame ontbijt:

* 200 ml sojamelk (of gewone melk)
* havermout
* 0,5 banaan
* 0,5 appel
* rood fruit (diepvries)
* ongezouten notenmix
* kaneel

Laat het rode fruit ontdooien, dit heb je nog even niet nodig. Je mengt de sojamelk met de havermout. Vervolgens voeg je de halve banaan en halve appel toe, nadat je deze in kleine stukjes hebt gesneden. Nadat je dit hebt doorgeroerd, zet je het op het vuur. Roer het regelmatig even door. Als het mengsel wat dikker is geworden, kun je het van het fornuis halen.
Bovenop de havermout leg je vervolgens een handje notenmix en een handje rood fruit. Als laatste strooi je er wat kaneel overheen. En klaar is je ontbijt!

 
Ik heb zelf eigenlijk de hele dag honger en dat irriteert me nogal. Daarom was ik op zoek naar een ontbijt waarbij ik niet alweer honger heb zodra ik op mijn werk aankom. Vanochtend ontbeet ik om 07.00 uur en pas om 10.00 uur hoefde ik weer wat te eten. Het werkt dus echt! En ziet het er niet heerlijk uit?
 
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten