vrijdag 5 juni 2015

Mei book haul!

Daar ben ik weer met een book haul, deze keer van de maand mei! Niet alle boeken die ik in mei kocht/kreeg staan in deze haul, aangezien ik een aparte Birthday book haul hebt gepost.

Mijn book buying ban lijkt nu helemaal overboord te zijn gekieperd, al heb ik wel de benodigde tien boeken (inmiddels zelfs al bijna twintig) uitgelezen die ik mezelf had opgelegd voordat ik nieuwe boeken mocht kopen. Maar ja, ik was ook jarig en ik wilde mezelf graag een cadeau geven (je wordt maar een keer 25 toch?), dus zie daar mijn enorme book haul!


Bovenop zie je Pippi Langkous van Astrid Lindgren. Als kind was ik gek op de verhalen van Pippi, dus toen ik deze supermooie uitgave zag, kon ik hem niet laten liggen. Dit boek heeft nog geen score op Goodreads. Daaronder ligt Het achterhuis van Anne Frank. Dit boek wilde ik graag herlezen, aangezien ik het alleen als kind heb gelezen. De gemiddelde score op Goodreads is 4,07/5. Deze eerste twee boeken kocht ik allebei nog in april, maar nadat ik mijn April book haul online zette. Omdat ik veel goede verhalen hoor over de serie van Cassandra Clare heb ik Stad van beenderen gekocht, het eerste deel van de Kronieken van de onderwereld serie. Helaas kan ik nergens meer de officiële cover vinden, vandaar dat ik deze editie heb gekocht. De gemiddelde score op Goodreads is 4,12/5. Ook heb ik de serie van Stephanie Perkins gekocht door alle positieve reviews op BookTube. Word je niet alleen al blij van deze prachtige ruggen? Anna and the French kiss heeft als gemiddelde score op Goodreads 4,10/5. Lola and the boy next door heeft als gemiddelde score op Goodreads 4,02/5. De gemiddelde score op Goodreads van Isla and the happily ever after is 4,17/5. Helemaal onderop ligt De selectie van Kiera Cass, wederom door de goede verhalen van bloggers en BookTubers. De gemiddelde score op Goodreads is 4,15/5.


En door met de volgende stapel! De Harry Potter boeken had ik allemaal al in het Nederlands, maar alleen het vijfde deel had ik in hardback. Daarom heb ik mezelf getrakteerd op de hardback edities van de overige zes delen. Ik hoop ze dit jaar voor het eerst te herlezen! De gemiddelde scores op Goodreads zijn:
- Harry Potter en de steen der wijzen - 4,39/5.
- Harry Potter en de geheime kamer - 4,31/5.
- Harry Potter en de gevangene van Azkaban - 4,48/5.
- Harry Potter en de orde van de feniks - 4,42/5.
- Harry Potter en de halfbloed prins - 4,49/5.
- Harry Potter en de relieken van de dood - 4,58/5.


En dan de laatste stapel. Bovenop liggen twee boeken die ik heb geleend. 4x4 van Lee Child vond ik zelf erg goed en ik gaf het 4/5 sterren. Een gemiddelde score kan ik niet geven, want dit boek staat in deze vorm niet op Goodreads. Europe since 1870 - an international history van James Joll, maar de gemiddelde score op Goodreads is alsnog 3,85/5. Daaronder liggen drie Engelse Harry Potter boeken die ik bestelde via Bol.com. Ze hebben echt een supermooie cover! Het zijn Harry Potter and the order of the Phoenix, Harry Potter and the half-blood prince en Harry Potter and the deathly hallows. Het onderste boek is Ik geef je de zon van Jandy Nelson. Wat hoor ik ontzettend veel goeds over dit boek zeg! Ik kan niet wachten met lezen. De gemiddelde score op Goodreads is 4.13/5.

Zo, dat was me de book haul wel! Wat was jouw buit?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten