donderdag 12 maart 2015

YouTube love! #1

Als ik ergens in kan verdwalen - naast blogs - is het wel in de video's op YouTube. Van het ene kanaal 'zap' ik naar het andere kanaal en er is zo een uur of meer verstreken als ik er eenmaal mee bezig ben. Iedere dag kijk ik of er nieuwe video's zijn geplaatst.

Ik heb me geabonneerd op verschillende YouTubekanalen en mijn favorieten wil ik hier - in volgorde van hoe lang ik ze volg - met jullie delen. Te beginnen met de BookTubers!

Booksandquills
 
In het artikel waarin ik jullie vroeg mij fantasyboeken aan te bevelen had ik het al over Sanne Vliegenthart van Booksandquills. Haar video's zijn zeer verslavend, dus wees gewaarschuwd ;) Over het algemeen praat ze over boeken, maar ze post ook video's over haar leven (in Engeland). En ja, ik ben best jaloers op Sanne. Zij leeft mijn droom! Als ik haar video's bekijk word ik helemaal blij, want ze komt heel positief en sprankelend (ik kan geen passender woord vinden) over.
 
Jean Bookishthoughts
 
Jean Menzies van Jean Bookishthoughts is al net zo positief - ik heb zo'n gevoel dat ik ietsiepietsie in herhaling ga vallen - en haar video's zijn erg leuk om naar te kijken. Ze post naar mijn idee minder vaak video's dan Sanne; dat is wel jammer. Maar misschien ben ik ook te ongeduldig ;) Ook Jean heeft het voornamelijk over boeken, dus dat past helemaal in mijn straatje!
 
Jen Campbell
 
 
Jen Campbell is de auteur van Weird things customers say in bookshops, More weird things customers say in bookshops en The bookshop book en heeft daarnaast dus een YouTubekanaal waar ze vertelt over haar grote passie. Haar eerste boek heb ik afgelopen zaterdag gekocht en ze liet mij via Twitter weten dat dit boek ook in het Nederlands verkrijgbaar is. Ik ben erg benieuwd naar het boek!
 
Reads and Daydreams
 
Last but not least is daar Lauren van Reads and Daydreams. Zoals je misschien al wel raadde aan de hand van bovenstaande video is ze nog vrij nieuw op YouTube, maar daar is niets van te merken! Ze doet het ontzettend leuk en ze lijkt me erg spontaan - zeker in haar laatste video met een life/channel update is dat erg goed te merken.
 
Al met al word ik van al deze BookTubers erg blij, dus ik raad je zeker aan om hun YouTubekanalen eens (of eigenlijk vaker dan eens) te bezoeken!
 
Heb jij nog aanbevelingen wat betreft BookTubers?
 
x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten