donderdag 9 april 2015

The unread book tag

Het leek me leuk om eens een tag te doen waarbij ik wat meer vertel dan alleen hoeveel boeken ik van een bepaalde kleur heb. Overal kom ik the unread book tag tegen en deze is zeker op mij van toepassing! Iets meer dan me lief is zelfs... Daarom vul ik hem vandaag voor je in!


1. Hoeveel ongelezen boeken heb je in je boekenkast staan?
Ik heb mezelf zojuist moeten dwingen om de schade op te nemen en tot mijn grote schrik kwam ik op - houd je vast - 56 boeken! Er zitten wat dubbele tussen, maar dan nog... Het is gewoon gênant dit.

2. Hoeveel gelezen boeken heb je in je kast staan?
Gelukkig heb ik meer gelezen dan ongelezen exemplaren in de kast staan, namelijk 133 boeken. Toch vind ik het verschil te klein!

3. Koop je meer boeken dan je leest?
Nou, dat lijkt me wel duidelijk, gezien mijn antwoord op de eerste vraag. Maar dat het zo erg was, had ik niet helemaal door, haha. Heerlijk confronterend dit, ik lijk haast boekenkoopziek ;) Maar goed, het is dan ook mijn favoriete hobby! Lezen bedoel ik hè, niet boeken kopen. Je gelooft me toch wel?

4. Waarom denk je dat je je ongelezen boeken nog niet gelezen hebt?
Omdat ik een ontzettend trage lezer ben en ik ondanks mijn grote TBR-stapel toch nieuwe boeken blijf kopen. Ja, dat is het wel zo'n beetje.

5. Ben je van plan om op een book buying ban te gaan?
Tja, dat heb ik al eens eerder met mezelf afgesproken, waarna ik in een week tijd veertien boeken kocht (inderdaad, in de Boekenweek - u allen wel bekend). Maar nu ik zie dat ik meer ongelezen boeken in mijn boekenkast heb staan dan ik überhaupt in een jaar wilde lezen voor mijn reading challenge moet ik er toch echt wel aan geloven. In april heb ik nog maar een boek gekocht en een boek gekregen en daar laat ik het dus ook maar bij :')

Heb jij jezelf al eens een book buying ban opgelegd? Hoe ging dat?

x

2 opmerkingen:

  1. Ik heb mezelf al vaak een book buying ban opgelegd maar dan ging het toch weer mis... haha! Dit jaar probeer ik iedere maand in ieder geval meer te lezen dan ik koop. In januari en februari ging het goed, maar in maart ben ik me toch weer te buiten gegaan... Deze maand dan maar weer een nieuwe poging!

    Bregje
    booksarestories.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Die regel van jou klinkt goed, die ga ik ook toepassen als mijn book buying ban (weer) in het water valt. Maart was ook lastig natuurlijk met de Boekenweek!

      Verwijderen