maandag 6 juli 2015

Juni book haul!

Het is weer tijd voor een book haul en oh jee, ik heb weer veel te veel boeken gekocht... Het grootste gedeelte was trouwens heel goedkoop, dus dat maakt het iets minder erg. Toch heb ik besloten mezelf weer een book buying ban op te leggen. Ja, het is weer eens zover ;) Maar goed, eerst maar eens mijn nieuwe boeken aan jullie showen!

 
Ouch, het doet me gewoon zeer aan mijn ogen om te zien hoeveel boeken het zijn! Aan de andere kant zitten er boeken bij die ik al een hele tijd wilde, dus ik word er ook enorm blij van. Laten we inzoomen!
 
 
Bovenop liggen vijf van de Penguin Little Black Classics. Wat was ik blij toen ik ze zag liggen in Antwerpen! Het zijn niet eens de nummers die ik wilde, maar toch is mijn blijdschap groot. Ik heb Wailing ghosts, Three tang dynasty poets, A hippo banquet, The figure in the carpet en Sindbad the sailor. Daaronder zie je Grijs gebied van Marion Pauw. Dit boekje kreeg ik gratis bij de aankoop van twee andere boeken, vanwege de maand van het spannende boek. Ik heb nog niets gelezen van Marion Pauw, dus ik ben erg benieuwd. Onderop liggen tweedehands boeken die ik ook kocht in Antwerpen. Door BookTube hoor ik steeds meer over klassiekers, dus deze exemplaren kon ik echt niet laten liggen. Ik weet niet of het wat voor mij is, maar daar kom ik gauw genoeg achter. De eerste is Agnes Grey van Anne Brontë, daaronder ligt Alias Grace van Margaret Atwood en onderop zie je Jane Austens Verstand en gevoel en Overtuiging.


Van Gayle Forman las ik al eens een duo en hoewel ik dat wel leuk vond, was ik nog niet overtuigd. Ik had maar één boek meegenomen naar Antwerpen en door de lange heenreis had ik dat al bijna uit voordat mijn minivakantie begon. Daarom kocht ik Als ik blijf en dat beviel zo goed dat ik later terugvloog naar de winkel voor Wacht op mij. Geek girl van Holly Smale leek me al een poosje leuk, maar ik twijfelde steeds over het wel of niet kopen. Toen ik het boek zag voor € 5,-- was ik verkocht - en het boek dus ook (inkoppertje). Ik had nog nooit van Ghost Boy van Martin Pistorius gehoord (ook niet van de schrijver trouwens), maar na het lezen van de flaptekst kon ik het boek niet laten liggen! Heleen van Royens De ontsnapping kreeg ik te leen van mijn zus nadat ik vorige maand de film zag. Het onderste boek is erg onduidelijk door de omslag, maar het is Mrs Dalloway van Virginia Woolf. Weer een tweedehands boek dat ik kocht in Antwerpen.


Op naar het laatste deel van deze haul. Het  bovenste boek is Spaar de spotvogel van Harper Lee, opnieuw een klassieker. Ik geloof dat er in mei een read along was met dit boek en dat maakte mij nieuwsgierig. Het puttertje van Donna Tartt is mij aangeraden door een collega en ik heb erg veel zin om het te lezen, hoewel het een dikke pil is. Een nòg dikkere pil is Edward Rutherfurds Londen, maar daar ben ik zelfs nòg enthousiaster over! Zoals jullie weten ben ik een echte anglofiel, dus een boek met deze titel is gewoon voor mij gemaakt.

Heb jij deze boeken al eens gelezen en met welke zou ik volgens jou moeten beginnen?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten