dinsdag 24 februari 2015

The book colour tag - groen

Ik zie hem overal voorbij komen: the book colour tag. Een tag waarbij je jouw boeken in een bepaalde kleur laat zien. Al een hele tijd wil ik dit zelf ook doen hier op 't Theehoekje en nu ik helemaal gesetteld ben komt het er eindelijk van.

 
Vandaag de kleur groen! Ik had niet gedacht dat ik veel boeken in deze kleur zou hebben (waarom niet eigenlijk?), maar dat viel reuze mee. Een aantal boeken lijken hier blauw, maar als ik ze naast blauwe boeken leg dan lijken ze juist weer groen. Dus tja, ik moest een keuze maken!

 
Op deze eerste stapel alleen Harry Potter boeken, zowel Engelse als Nederlandse. De Nederlandse boeken heb ik allemaal al gelezen, maar nu wil ik ook graag de Engelse boeken lezen. Ik heb ze via Bol.com gekocht in een leuke box, al is het volgens mij de kindereditie. Nou ja, maakt niet uit! De tekst zal vast niet afwijken ;) Best uitzonderlijk dat ik de Harry Potter boeken (en de films ook) leuk vind trouwens, want ik houd helemaal niet van fantasy...

 
Verschillende non-fictie boeken op deze stapel. Bovenop ligt Het kleine boek vol mindfulness, dat ik heb gekocht naar aanleiding van de opmerking die ik in het ziekenhuis kreeg vorige week. De 7 sleutels tot geluk van Deepak Chopra heb ik een tijd geleden voor een gedeelte gelezen, maar daar ga ik nog weer opnieuw mee beginnen. Hals over kop van Jill Mansell was echt een heerlijk boek om te lezen, net als Madeleine Wickhams (a.k.a. Sophie Kinsella) Dubbel feest!. De lichaamstaal van uw kat beter begrijpen heb ik gekocht toen ik de kat van mijn broer kreeg, maar ik heb het boek pas een keer opengeslagen. Onderop ligt een boek dat ik van mijn beste vriendin heb gekregen als geintje voor mijn verjaardag vorig jaar. In Verboden op het werk te komen staan uitdrukkingen die de Belgen gebruiken en aangezien ik een paar maanden in Antwerpen zat voor mijn werk was dat echt een leuk idee van haar!

 
Last but not least: een echte chicklitstapel! Sophie Kinsella is naast Jill Mansell toch wel echt mijn favoriete Britse schrijfster in dit genre, dus jullie zullen in toekomstige colour tags zeker nog meer boeken van haar tegenkomen. Het zwemfeestje is net als alle boeken die ze uitbracht onder haar eigen naam - Madeleine Wickham - wat serieuzer dan de boeken die ze als Sophie schreef, maar het las wel heel fijn. Shopaholic naar de sterren is tot nu toe mijn minst favoriete boek uit de Shopaholic-serie, al had ik hem wel in sneltreinvaart uit. Hoe hot is cool? van Jil Karoly vond ik geen leuk boek; ik wilde tijdens het lezen steeds dat ik hem al uit had. De omnibus met Gewoonweg onweerstaanbaar, Strijden op stiletto's en De moedermaffia was daarentegen een succes! En sowieso: drie boeken in een voor vijftien euro, wie wil dat nou niet?

Zo, dat was leuk! Hoeveel groene boeken heb jij?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten