dinsdag 14 juli 2015

CramAThon wrap up

Van vrijdag 10 tot en met maandag 13 juli vond de CramAThon plaats, gehouden door Whitney van WhittyNovels. Wat dat inhield? Het idee was dat je zo veel mogelijk dunne boeken las, zodat je op schema kon komen met je reading challenge. Nou lig ik ver voor op schema, maar toch leek het me leuk om mee te doen!

Er waren 7 challenges voor de CramAThon:
1. Lees een kinderboek.
2. Lees een hardback.
3. Lees 2 boeken binnen 24 uur.
4. Lees een graphic novel.
5. Lees een boek geschreven in versvorm (poëzie enz.)
6. Lees een novelle.
7. Lees in totaal 5 boeken.


Dit zijn de boeken die ik las tijdens de CramAThon en dat zijn er meer dan ik in eerste instantie verwacht had!

Dag 1 - vrijdag
Vrijdag moest ik gewoon werken, dus ik kon afgezien van tijdens mijn treinreizen niet lezen tot aan de avond. Omdat ik al was begonnen in Ik wist het van Chantal van Gastel wilde ik dat boek eerst uitlezen. Dus ondanks dat het een dik boek is, heb ik hem toch voor het grootste gedeelte - op een pagina of 100 na - gelezen tijdens de CramAthon.

Dag 2 - zaterdag
Op zaterdag las ik Ik wist het uit en daarna las ik Sprookjes van de Efteling, verteld door Martine Bijl. 's Avonds heb ik Mariken van Nieumeghen (auteur onbekend) en Three tang dynasty poets gelezen; een boek met poëzie geschreven door Wang Wei, Li Po en Tu Fu.

Dag 3 - zondag
Zondag ging ik op visite bij mijn vader en stiefmoeder en dat betekende een lange reis heen en terug. Des te meer tijd om te lezen! Ik las Arnon Grunbergs Het bestand en ik begon in Alice's adventures in Wonderland van Lewis Carroll.

Dag 4 - maandag
Ook maandag was gewoon een werkdag, dus ik heb pas 's avonds weer gelezen. Ik las Alice's adventures in Wonderland uit.

Wat betreft de challenges heb ik het beter gedaan dan ik had gedacht! Sommige boeken voldoen aan 2 challenges:
1. Ik las 2 kinderboeken: Sprookjes van de Efteling en Alice's adventures in Wonderland.
2. Ik las 2 hardbacks: Mariken van Nieumeghen en Het bestand.
3. Ik las 3 complete boeken en een groot deel van 1 boek in 24 uur: Ik wist het (grootste gedeelte), Sprookjes van de Efteling, Mariken van Nieumeghen en Three tang dynasty poets.
4. Ik las geen graphic novel, die heb ik namelijk niet. Ik heb er naar aanleiding van de CramAThon wel 1 besteld, omdat ik er zo veel over hoor op BookTube dat ik er nu wel nieuwsgierig naar ben!
5. Ik las 2 boeken in versvorm (poëzie): Mariken van Nieumeghen en Three tang dynasty poets.
6. Ik las geen novelle, omdat ik geen ongelezen novelle in mijn kast heb staan.
7. Ik las in totaal 6 boeken.

Dat betekent dat ik 5 van de 7 challenges heb gehaald, best een goede score :) Wat ik vond van de 6 gelezen boeken vertel ik aan het eind van de maand in mijn Books read by me.

Heb jij ook mee gedaan aan de CramAThon? Welke boeken heb jij gelezen?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten