zaterdag 6 februari 2016

TBR - Rainbowthon!

Oh oh oh, wat had ik toch weer zin in een readathon. En laat daar nou de #Rainbowthon 2.0 zijn! Deze readathon vindt plaats van 7 t/m 14 februari en zoals de naam al zegt, is het de bedoeling dat je boeken leest waarvan de ruggen samen een regenboog vormen (rood - oranje - geel - groen - blauw - paars). Aangezien zes boeken in acht dagen voor veel mensen wat te hoog gegrepen is, mag je ook kleuren combineren. Als je maar minimaal vier boeken leest. Deze tweede ronde van de Rainbowthon is er nog een optie toegevoegd: in plaats van de regenboog te lezen, mag je ook vier tot zes boeken lezen die allemaal juist dezelfde kleur hebben.

Zelf heb ik ervoor gekozen om voor een regenboogstapel te gaan en uiteindelijk heb ik twee kleuren gecombineerd, waardoor ik een stapel van vijf boeken heb voor deze readathon.


Het leek mij wel zo handig om boeken van mijn TBR voor februari te gebruiken voor de Rainbowthon en daarom liggen Every day en Endgame - De opdracht op beide stapels. Daarna komt mijn 'combinatieboek': De kleine getuige heeft een groene rug met - jawel - rode letters! Aangezien ik geen ongelezen rode boeken in mijn kast heb staan, komt dit me erg goed uit ;) Ook ga ik eindelijk beginnen met de Shatter me trilogie, want voor het blauwe boek heb ik gekozen voor Vrees me. Het paarse boek is Harry Potter and the philosopher's stone.

Het is een mooie mix geworden van Engelse en Nederlandse boeken, van standalones en series. Ik heb niet de illusie dat ik de hele stapel uit zal lezen tijdens de readathon, want voor het grootste gedeelte werk ik gewoon. Ik ben erg benieuwd hoe ver ik kom!

Gebruik de hashtag #Rainbowthon op Twitter voor meer informatie over de readathon en voor het volgen van sprints.

Doe je ook mee met de Rainbowthon?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten