vrijdag 19 februari 2016

Landline - Rainbow Rowell

Titel: Landline
Auteur: Rainbow Rowell
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2014
Gelezen versie: Engels
Gelezen uitgave van: Orion Books
Aantal pagina's: 356




As far as time machines go, a magic telephone is pretty useless. TV writer Georgie McCool can't actually visit the past; all she can do is call it, and hope it picks up. Is she going crazy or is this a chance to make things right with her husband, Neal?

Maybe she can fix the things in their past that seem unfixable in the present. Maybe this stupid phone is giving her a chance to start over...if that's what she wants...

Landline is Rowells eerste volwassen fictieboek en ik was heel benieuwd hoe haar schrijfstijl daarbij past. Naast dat het voor een volwassener publiek is geschreven dan haar andere boeken, zitten er ook andere nieuwe elementen in dit boek. Het verhaal draait om een magische telefoon. Daardoor is het gedeeltelijk fantasy, maar toch geloofde ik het elke seconde tijdens het lezen.

Ik leefde erg mee met de hoofdpersoon, Georgie. Ondanks haar workaholic gedrag - waar ik over het algemeen echt niet tegen kan - kon ik me daarnaast ook inleven en bij bijna alles wat ze dacht, overtuigde ze me van haar gelijk. Sowieso vind ik alle personages leuk. Er zat er niet één bij die ik irritant vond. Ik hoopte op een goede afloop voor alle personages, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Daardoor is mijn hart wel een beetje gebroken ;)

Tot het einde wist ik niet hoe het zou aflopen, wat ik erg verrassend en knap vind voor het type boek. Ik heb heel veel plezier gehad tijdens het lezen. Landline is geen boek om doorheen te knallen, maar juist om echt van te genieten. Wat dat betreft is het toch een beetje Eleanor & Park: er is niet veel actie, maar de personages dragen het verhaal. Het open einde zorgt ervoor dat ik er waarschijnlijk nog heel lang over blijf nadenken.

Dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik geloof dat Rowell alles kan schrijven. Ik zou het trouwens ook allemaal willen lezen, het maakt niet uit wat! Haar schrijfstijl is supermooi - ik kan het niet anders omschrijven - en leent zich duidelijk voor verschillende genres. Als je nog geen van haar boeken hebt gelezen, dan zou ik dat echt snel gaan doen :)

Rating: 4/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten