zondag 21 februari 2016

Attachments - Rainbow Rowell

Titel: Attachments
Auteur: Rainbow Rowell
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2011
Gelezen versie: Engels
Gelezen uitgave van: Brilliance Audio
Aantal pagina's: 323




Beth Fremont and Jennifer Scribner-Snyder know that somebody is monitoring their work e-mail. (Everybody in the newsroom knows. It's company policy.) But they can't quite bring themselves to take it seriously. They go on sending each other endless and endlessly hilarious e-mails, discussing every aspect of their personal lives.
Meanwhile, Lincoln O'Neill can't believe this is his job now- reading other people's e-mail. When he applied to be "internet security officer," he pictured himself building firewalls and crushing hackers- not writing up a report every time a sports reporter forwards a dirty joke.

When Lincoln comes across Beth's and Jennifer's messages, he knows he should turn them in. But he can't help being entertained-and captivated-by their stories.

By the time Lincoln realizes he's falling for Beth, it's way too late to introduce himself.

What would he say . . . ?


Over dit boek van Rowell heb ik veel verschillende meningen gehoord, dus ik was erg benieuwd wat ik er zelf van zou vinden. Aangezien ik een groot fan van haar schrijfstijl ben, hoopte ik in ieder geval dat het niet zou tegenvallen.

Gelukkig deed het dat ook niet! Attachments is een verhaal dat voor de helft bestaat uit e-mails tussen Jennifer en Beth. Hoewel je hen dus alleen op die manier meemaakt, leer je ze toch heel goed kennen. In het begin haalde ik ze nog wel eens door elkaar, maar dat lag meer aan het luisterboek (en aan mij) dan aan het verhaal op zich. Ze zijn namelijk heel duidelijk van elkaar te onderscheiden. In de andere helft volg je Lincoln in zijn dagelijks leven, zowel thuis als op zijn werk en bij zijn vrienden.

Alle drie de hoofdpersonen zijn leuke personages, zelfs al zijn Lincolns praktijken een beetje creepy. Door de dingen die ik gaandeweg over hem te weten kwam, gunde ik hem geluk, ook als hij dat op deze vreemde manier kon vinden. Ik weet van een aantal mensen dat ze juist daarop afknapten bij dit boek, of omdat ze het saai vonden.

In dat laatste kan ik me totaal niet vinden. Er zit weinig actie in het boek, maar dat betekent totaal niet dat het saai is. Als je net als ik (ook) van verhalen houdt die heel gericht zijn op de personages, dan zal je het met mij eens zijn. Dit verhaal onderscheidt zich van andere boeken die ik heb gelezen en ik heb er erg van genoten! Volgens mij kan Rowell mij gewoon niet teleurstellen.

Rating: 4/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten