zondag 3 januari 2016

Quidditch through the ages - J.K. Rowling

Titel: Quidditch through the ages
Auteur: J.K. Rowling
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2001
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Gelezen uitgave van: Bloomsbury Publishing
Aantal pagina's: 123

If you have ever asked yourself where the Golden Snitch came from, how the Bludgers came into existence or why the Wigtown Wanderers have pictures of meat cleavers on their robes, you need Quidditch through the ages.
This invaluable volume is consulted by young Quidditch fans on an almost daily basis.

Proceeds from the sale of this book will go to Comic Relief, who will use your money to continue improving and changing lives - work that is even more important and astonishing than the three and a half second capture of the Golden Snitch by Roderick Plumpton in 1921.

Albus Dumbledore

Dit erg mooi vormgegeven boek, dat zogenaamd is geschreven door Kennilworthy Whisp maar dat natuurlijk van de hand van Rowling is, is een aanvulling op de Harry Potter serie en gaat over de geschiedenis van Zwerkbal. Het is een dun boek, maar alles wat je zou willen weten over deze magische sport staat erin beschreven.

Hoewel ik zelf absoluut geen sportliefhebber ben (ook niet als het om niet-bestaande sporten gaat, blijkt) vind ik dit een vermakelijk boekje. Er zit humor in en het leest als een trein (ik heb het zelfs letterlijk tijdens een treinreis gelezen ;)).

Ik had in principe ook zonder deze aanvulling op een van mijn favoriete series gekund, maar alsnog vind ik het aardig gedaan. Ik ben benieuwd of de andere twee (Fantastic beasts and where to find them en The tales of Beedle the Bard) me meer zullen aanspreken.

Rating: 3,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten