woensdag 20 januari 2016

Mijn leesdoelen voor 2016

2016 is al bijna drie weken onderweg, maar ik heb mijn leesdoelen nog helemaal niet met jullie gedeeld. Dat kan natuurlijk niet en daarom vertel ik jullie vandaag wat mijn plannen zijn dit jaar!


1. Iedere maand lees ik een boek van meer dan 500 pagina's òf een klassieker.
Ook dit jaar blijf ik mijn TBR pot gebruiken. Als ik voor een maand zowel een boek van meer dan 500 pagina's uit de pot haal als een klassieker, dan lees ik alleen de eerste van de twee die ik eruit heb gehaald. Behalve als ik ze allebei héél graag wil lezen natuurlijk ;)

2. In totaal lees ik 52 boeken.
In 2015 las ik 135 boeken en natuurlijk zou het gaaf zijn om dat aantal te evenaren of zelfs te overtreffen. Maar om het leuk te houden en geen druk te voelen bij het lezen (want dat is zonde), heb ik mijn Goodreads challenge flink lager gehouden. Een boek per week moet naar mijn idee lukken zonder dat ik er andere leuke dingen voor opzij hoef te schuiven.

3. Ik lees de Harry Potter boeken in het Engels.
Afgelopen jaar herlas ik de boeken in het Nederlands, maar de Engelse boeken heb ik nog niet eerder gelezen. Als ik de verhalen moet geloven dan is dit een compleet andere ervaring, dus ik ben benieuwd!

4. De series die ik in mijn boekenkasten heb staan lees ik uit (voor zover alle delen al uit zijn), ook degene waarin ik nog niet ben begonnen.
Ik heb een aantal series die ik nog niet uit heb of waar ik nog niet eens in ben begonnen. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen! Dit jaar lees ik naast de Engelse Harry Potter serie dus in ieder geval (gedeelten van) de De geheimen van Nicolas Flamel serie, de Shatter me serie, de De bijzondere kinderen trilogie, De Endgame serie (trilogie?), De Legend trilogie, de De selectie serie en de Shopaholic serie.

5. Ik lees De duivel draagt Prada.
De duivel draagt Prada is het enige boek in mijn kasten dat ik ooit ge-DNF'd heb. Omdat ik de film eerst heb gezien en die heel grappig vond, viel het boek nogal tegen. Het vervolg op dit boek, De wraak van Prada, vond ik wel heel leuk, dus wil ik het eerste deel graag opnieuw lezen. Ik hoop dat het dan leuker is.

6. Aan het eind van 2016 heb ik nog maximaal 30 boeken op mijn TBR lijst staan.
Rekenen is niet echt mijn ding, dus ik ga me er ook niet aan wagen. Maar volgens mij moet het zeker lukken om nog maximaal 30 ongelezen boeken te hebben als ik me aan mijn volgende voornemen houd ;)

7. Ik koop maximaal 2 boeken per maand.
Dit jaar wil ik keihard gaan sparen. Omdat ik sowieso nog behoorlijk wat boeken heb om te lezen, is 2 boeken per maand kopen meer dan zat. Maar het zal wel moeilijk worden, want er zijn zóóó veel boeken die ik zou willen. Maar het is voor het goede doel, dus ik moet er mijn best maar voor doen :)

8. Ik zet minder druk achter het lezen, zodat het leuk blijft :)
Zoals jullie misschien wel weten ben ik eigenlijk altijd gestrest. Ik leg mezelf altijd druk op en ook op leesgebied ben ik daar een kei in ('Ik móét vandaag minimaal 100 pagina's lezen'). Om het lezen als een ontspannende bezigheid te zien, ga ik daarom dit jaar minder druk achter het lezen zetten. Dat doe ik alleen al door mijn Goodreads challenge op 52 boeken te zetten. Op die manier blijft het lezen leuk!


Wat zijn jouw leesdoelen voor dit jaar?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten