dinsdag 13 oktober 2015

Een man voor één nacht - Jil Karoly

Titel: Een man voor één nacht
Auteur: Jil Karoly
Originele titel: Ein Mann für eine Nacht
Jaar van eerste uitgave: 2004
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Karakter Uitgevers B.V.
Aantal pagina's: 220

Elisabeth vindt dat ze, na een stomvervelend huwelijk van drie jaar, eigenlijk recht heeft op schadevergoeding. Daarom besluit ze alle zekerheden opzij te zetten en op zoek te gaan naar een spannende man voor één nacht. Welgemoed stort ze zich in de wereld van sexy, single mannen.

Dit kun je met recht een chicklit in hart en nieren noemen! Het is een gemakkelijk te lezen boek en ik heb hem binnen een dag uitgelezen. Ik heb eerder een boek van Karoly gelezen - Hoe hot is cool? - en daar vond ik weinig aan. Mijn verwachtingen van Een man voor één nacht waren dan ook niet zo hooggespannen.

Helaas was het boek niks voor mij; zelfs met mijn lage verwachtingen viel het nog tegen. Ik ergerde me ontzettend aan de hoofdpersoon en haar wispelturige gedrag. Alle mannen worden in dit verhaal neergezet als saaie, luie, ongeëmancipeerde eikels (sorry), wat ik heel irritant vind. 'Nu weten we het wel', dacht ik steeds.

Het verhaal wordt nogal abrupt afgerond, waardoor het geen echt einde lijkt te hebben. Al met al ben ik - zoals je merkt - niet heel enthousiast ;)

Rating: 2/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten