vrijdag 16 oktober 2015

Anna and the French kiss - Stephanie Perkins

Titel: Anna and the French kiss
Auteur: Stephanie Perkins
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2010
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Gelezen uitgave van: Usborne Publishing Ltd.
Aantal pagina's: 401

Anna had everything figured out - she was about to start senior year with her best friend, she had a great weekend job, and her huge work crush looked as if it might finally be going somewhere... Until her dad decides to send her 4383 miles away to Paris. On her own.

But despite not speaking a word of French, Anna finds herself making new friends, including Étienne St. Clair, the smart, beautiful boy from the floor above. But he's taken - and Anna might be too. Will a year of romantic near-misses end with the French kiss she's been waiting for?

Ik was bang dat dit boek zou tegenvallen, omdat ik er zo veel goeds over heb gehoord. Maar het heeft de hooggespannen verwachtingen waargemaakt: wat een heerlijk romantisch, lief verhaal!

Hoewel (of misschien juist daarom) de belangrijkste personages - Anna, Étienne, Meredith, Josh en Rashmi - allemaal hun tekortkomingen hebben en niet altijd de beste keuzes maken, vind ik ze allemaal even leuk en irriteren hun fouten mij niet. Ik betrapte mezelf regelmatig op een enorme glimlach op mijn gezicht tijdens het lezen.

Stephanie Perkins heeft mij in het verhaal weten te zuigen en ik had echt het gevoel dat ik het zelf beleefde. Het is het perfecte boek als je op zoek bent naar iets om lekker bij weg te zwijmelen!

Rating: 4,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten