zondag 6 september 2015

Schaduwkant - Isa Maron

Titel: Schaduwkant
Schrijver: Isa Maron
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2011
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: uitgeverij Mistral
Aantal pagina's: 318



Wanneer Nora midden op de dag door haar vader uit de klas wordt gehaald, weet ze nog niet dat het vrije leven waarvan ze droomt in rook op zal gaan. Ze verdwijnt.
Tien jaar later is Nora terug. Vijftig kilo dikker en schuw. Ze vlucht in fantasieën en voedsel. Totdat ze een man tegenkomt die haar mooi vindt zoals ze is, iets te mooi misschien...
Schaduwkant is een intrigerende thriller over een vrouw op de vlucht - voor haar ouders, voor de man die bezeten van haar is en voor zichzelf.

Nora wordt op haar zeventiende uit de klas gehaald door haar vader en vertrekt met het hele gezin naar het buitenland. Een vlucht, omdat haar vader iets verkeerds heeft gedaan. Tien jaar later is ze weer in Nederland en pakt ze haar leven weer op zoals zij dat wil. Ze ontmoet een man van wie ze denkt dat hij te goed voor haar is, maar schijn bedriegt.

Schaduwkant is een spannend boek, maar af en toe vond ik dat de snelheid eruit was en dat het langdradig werd. Daardoor ergerde ik me soms aan het verhaal en had ik niet altijd zin om verder te lezen. Tot aan de laatste vijftig pagina's ongeveer, vanaf dat moment kon ik het boek absoluut niet meer wegleggen.

Aan het begin schrijft Maron zo geloofwaardig dat ik me steeds afvroeg of het waargebeurd was; ik moest mezelf er constant aan herinneren dat ik fictie las. Ik had nog niet eerder iets van haar gelezen, maar dit bewijst voor mij wel dat ze een erg goede schrijfster is.

Het begin en het eind van het boek maken een hoop goed, al vond ik het middenstuk wel echt te lang. Mocht je een spannend verhaal willen lezen dan is dit wel echt een aanrader!

Rating: 4/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten