vrijdag 16 januari 2015

In shape!

Nou ja, dat hoop ik te worden. Ik wil niet heel dun of gespierd worden en ik wil al helemaal niet alle lekkere dingen opzij schuiven, maar ik wil wel graag lekkerder in mijn vel komen te zitten. Ja, dat is ook 'in shape' komen vind ik! Niet dat het slecht met me gaat - absoluut niet zelfs! - maar met mijn constante stresskip-modus is het ook wel eens lekker om met het verstand op nul iets te doen.
Ik wil graag iets doen aan mijn stressgehalte en dus heb ik gisteren een proefles gehad bij de sportschool hier in de straat. En wat beviel het goed! Oké, ik moest op een enorm eng apparaat een oefening doen waarbij ik half op de kop moest hangen met voor mijn gevoel véél te weinig ondersteuning (een overwinning mensen!), maar verder was het helemaal leuk :)
 
Ik heb me nu ingeschreven voor een onbeperkt abonnement, wat betekent dat ik minimaal twee keer per week ga sporten. Ik zeg wel minimaal, maar waarschijnlijk wordt dat gewoon twee keer. Sporten is namelijk ab-so-lúút niet mijn hobby, het is slechts een noodzakelijk kwaad. Gelukkig hebben ze veel leuke groepslessen, wat overigens ook meteen de keuze weer lastig maakt. Ik heb even gekeken en ze hebben eigenlijk op alle dagen behalve de vrijdag en zondag een les (soms zelfs twee) die mij leuk lijkt! Sowieso wil (moet) ik ook een keer per week 'gewoon' fitnessen, maar groepslessen zijn wel veel leuker. Dat is ook een sociale(re) bezigheid, waardoor ik hopelijk ook wat mensen leer kennen hier!

Speciaal voor mijn nieuwe sportavontuur heb ik een nieuwe outfit aangeschaft, want mijn oude was ontzettend aan vervanging toe (als ik 'oud' zeg, bedoel ik eigenlijk 'antiek'). Maar zo'n nieuwe outfit is niet alleen nodig, het werkt ook nog eens motiverend! Ik had heel veel zin om hem aan te doen, vooral mijn schoenen zijn geweldig.

Ontstressen en vrienden maken tegelijk, de ideale combinatie. En iets strakker worden is dan ook wel een fijne bijkomstigheid ;)

Wat motiveert jou om te blijven sporten?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten