vrijdag 9 januari 2015

50 random facts about me

Ik heb hiervan meerdere YouTubefilmpjes gezien en dat is altijd weer genieten. Daarom hier mijn lijst met random facts (want filmpjes, daar doe ik niet aan - no no no)!
1. Ik ben klein (1,65 m), maar dat viel me nooit op tot anderen mij erop wezen (en er zelfs iemand vroeg 'Maar waarom ben je dan zo klein?' toen ik met mijn identiteitskaart bewees dat ik oud genoeg was om alcohol bij haar te kopen).
2. Ik plas met de deur open als ik thuis ben (TMI, I know).
3. Ik draai tijdens het schoonmaken graag mijn oude cd's en blèr dan lekker mee met Hilary Duff en co.
4. Als ik in de verte een kat zie dan steek ik vaak over om niet vlak langs hem te hoeven lopen. En ja, ik heb inmiddels zelf een kat, maar daar durf ik wel dichtbij te komen hoor ;)
5. Hoe veel ik ook van lezen houd, zodra ik begin aan een hoofdstuk kijk ik hoeveel bladzijden ik nog 'moet' tot het einde van dat hoofdstuk.
6. De geur van lavendel doet me denken aan poep (I blame it on wc-verfrissers).
7. Toen ik klein was wilde ik graag schrijfster worden, hoewel iedereen verwachtte dat ik juf zou worden. (Geen van beide is het geworden uiteindelijk, hoewel ik nog steeds graaaaag een boek zou willen schrijven!)
8. Ik heb na de havo drie opleidingen gedaan: Maatschappelijk Werk & Dienstverlening, Journalistiek en Directiesecretaresse/Managementassistente.
9. Ik heb gênant veel plezier beleefd aan het inruimen van mijn boekenkasten.
10. In fact: mijn boekenkasten waren de eerste dingen die ik aan mijn boodschappenlijstje van de Ikea toevoegde.

11. Ik ben stiekem een beetje bang in het donker.
12. Ik moet van mezelf leren uien te eten, omdat het wel handig is om die te lusten (hoewel ik ervan gruwel).
13. Ik huil tranen met tuiten bij zielige films.
14. Spannende films en series kan ik niet kijken vlak voor ik naar bed ga (ik ben een mietje, ik weet het).
15. De engste film die ik ooit heb gezien is Wit Licht; ik heb de hele nacht wakker gelegen.
16. In mijn hoofd heeft iedere dag van de week zijn eigen kleur en ik zie een jaar in een ovaal.
17. Ik kan ontzettend genieten van ouderwets schrijven (met een pen op papier, weet je nog wel?), dus heb ik deze post eerst met de hand geschreven.
18. Ik ben een ontzettende pessimist.
19. Ik kom uit een groter dan gemiddeld gezin, waardoor mensen mij altijd meteen schijnen te moeten vragen of ik 'heel erg christelijk' ben.
20. Mijn lievelingstaal is Engels en ik baal ervan dat ik daar momenteel weinig mee doe.

21. Ik ben een perfectionist met faalangst. Een héérlijke combinatie kan ik je vertellen.
22. Ik bezit een belachelijk grote nagellakcollectie voor iemand die megaslecht is met het aanbrengen ervan en al helemaal met het netjes houden.
23. Ik geef mijn geld het liefst uit aan boeken, cd's en dvd's.
24. Ik kan stressen om de meest onbenullige dingen en ben daardoor eigenlijk standaard gestrest.
25. Ik ben best een beetje een papa's kindje.
26. Ik kan eigenlijk geen wijntje drinken als ik alleen ben, omdat ik dan heel moe word en mijn eigen avond verpest (granny alert).
27. Mijn lievelingseten is stamppot boerenkool en mijn 'verslaving' is op dit moment crackertjes met Heks'nkaas (oh, wat stinken, maar zooo lekker).
28. Mijn lievelingsgetal is 3, geen idee waarom.
29. Met mijn Twitteraccount retweet ik meer dan dat ik er zelf iets op zet.
30. Mijn eigen haarkleur is blond, hoewel veel mensen dat niet geloven omdat ik sproeten heb.
31. Ik ben in een stad gaan wonen waar ik niets of niemand ken en waar ik nog nooit bewust geweest was. (Wel een middag tijdens een familieweekend, maar ik was me er niet van bewust dat dat Zutphen was...)
32. Ik heb geduimd tot mijn twaalfde.
33. Mijn ergste bijbaan was toen ik een blauwe maandag in een niet nader te noemen kledingwinkel werkte.
34. Ik schreef mijn eerste verhaal toen ik zeven was.
35. Ik krijg de kriebels van dode mensen, brrr.
36. Ik heb vele bijnamen, waarvan de meeste zijn bedacht door mijn broer. En ja, ik luister naar allemaal.
37. Mijn lievelingsland is Engeland en ik heb ontzettend veel zin om in februari voor het eerst een andere plaats te bezoeken dan het prachtige Londen.
38. Ik heb twee kastjes bij Ikea gekocht omdat een van mijn favoriete YouTubers deze ook heeft (en omdat ik kastruimte nodig had natuurlijk).
39. Ik kan voor geen meter op hakken lopen.
40. Als ik een nieuwe cd heb dan draai ik die de eerste dagen helemaal grijs en ik houd het tekstboekje erbij, want ik kan er niet tegen als ik de tekst niet ken.

41. Ik zou graag een betekenisvolle tatoeage willen, maar ik ben bang dat ik spijt krijg.
42. Ik ben een keer echt ziek geweest van alcohol, waardoor ik twee jaar geen druppel zoete witte wijn heb gedronken.
43. Als ik op het stopknopje in de bus moet drukken, voel ik de spanning stijgen.
44. Bij het uitgeven van grote bedragen word ik altijd een beetje misselijk.
45. Als ik geen mensen om me heen heb en de televisie staat uit (wat vaak het geval is) dan luister ik muziek (jep, da's veel muziek per dag).
46. Als kind was ik allergisch voor alles wat leefde (geen mensen ;)), maar daar ben ik op wonderbaarlijke wijze overheen gekomen.
47. Ik walg van mensen die spugen, dat vind ik echt de smerigste gewoonte ooit (hoewel smakken ook hoog scoort op de irritatieschaal).
48. Ik heb iedere dag zin in cappuccino, maar ik drink het zelden.
49. Ik houd van WIDM, al heb ik het altijd fout. (Toen Kees Tol de mol bleek te zijn is mijn vertrouwen in de mensheid blijvend beschadigd.)
50. Als kind heb ik meerdere melktanden (gelukkig wel) tegelijk verloren door een incidentje op de rode glijbaan van de McDonald's (u allen wel bekend).

Dat was 'm alweer!

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten